مایکروسافت در اسفند ماه امسال از نسخه ۱۰ ویندوز موبایل خود رونمایی کرد. هدف مایکروسافت جبران اشتباهات و ضعف های گذشته ویندوزفون و ویندوز موبایل در برابر رقبای سرسخت خود بود. حالا برای بررسی تلاش های مایکروسافت، به بررسی ۵ برتری ویندوز ۱۰ موبایل بر اندروید ۶ مارشمالو می پردازیم.

برتری ویندوز ۱۰ موبایل بر اندروید ۶

در مطلبی به “بررسی ۵ ویژگی برتر اندروید ۶ مارشمالو بر ویندوز ۱۰ موبایل” پرداختیم حالا به بررسی برتری های ویندوز بر اندروید در آخرین نسخه از این سیستم عامل ها می پردازیم.

۱-کانتینیوم

شاید بتوان گفت کانتنیوم مهم ترین دلیل برای آن است که یک گوشی ویندوزی رده بالا خریداری کنید! با این قابلیت می توانید با اتصال گوشی هوشمند خود به یک صفحه نمایش دوم با کاربردی مشابه کامپیوتر از گوشی ویندوزی خود بهره مند شوید، به این صورت که هنگامی که برنامه های آماده سازی شده برای کانتنیوم را در صفحه نمایش دوم باز می کنید به مانند یک کامپیوتر برنامه برای شما اجرا می شود.

برتری ویندوز ۱۰ موبایل بر اندروید ۶

۲-برنامه های یونیورسال

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ قابلیت جدیدی افزوده که برنامه نویس به کمک آن می تواند یک بار کد بزند، برنامه ای بنویسد و آن را روی تمام دستگاه های مجهز به ویندوز ۱۰ مانند کامپیوتر، موبایل، ایکس باکس، اینترنت اشیا و هر دستگاهی که از سیستم عاملی به نام ویندوز ۱۰ بهره می برد اجرا شود. همچنین این برنامه ها به صورت کاملا هماهنگ با هم در همه سیستم عامل ها اجرا می شوند و می توان ادامه فرآیند کاری با یک برنامه را که در موبایل انجام میشده در کامپیوتر انجام داد.

برتری ویندوز ۱۰ موبایل بر اندروید ۶

۳-کورتانا

با اینکه کورتانا در ویندوزفون ۸٫۱ هم بخشی از سیستم عامل موبایل بود، ولی تغییرات آن به حدی گسترده است که نمی توان آن را جزء ویژگی جدیدی در نظر نگرفت. کورتانا در ویندوز ۱۰ بسیار هوشمند تر شده است و می تواند بسیاری از کارها و نیازمندی های شما را انجام دهد. برای نمونه آخرین و مهمترین خبرها را در اختیارتان بگذارد، یا شما را از نتایج تیم محبوب ورزشی تان با خبر کند، همراه شما بازی کند یا برای شما ایمیل و پیامک ارسال کند! همه اینها، در کنار به روز رسانی در لحظه ای که کورتانا دارد، می تواند بسیار کاربردی باشد و شما را از انجام کارهای زمان بر نجات دهد!

برتری ویندوز ۱۰ موبایل بر اندروید ۶

۴-به روز رسانی های ماهیانه برای همه!

ویندوز ۱۰ موبایل از ابتدای عرضه برای تمام گوشی های ویندوزی اعم از بالا رده و پایین رده چندین بار آپدیت شده و مشکلات و باگ ها و ایرادات امنیتی را رفع کرده است. این یکی از بزرگترین و بهترین قابلیت های است که هم کاربر را راضی کند هم احساس خوب و رضایتمندی را به کاربر بدهد.

برتری ویندوز ۱۰ موبایل بر اندروید ۶

۵-همگامی و یکپارچگی با تمام دستگاه های ویندوزی

یکپارچگی یکی از مهمترین قابلیت های اضافه شده به ویندوز ۱۰ است؛ که باعث شده دستگاه هایی ویندوزی بیش از پیش به هم نزدیک شوند. برای نمونه هنگامی که گوشی شما زنگ می خورد و آن را پاسخ نمی دهید، در کامپیوتر به شما اعلام می کند که تماسی از دست رفته داشته اید و می توانید از رایانه ویندوزی خود جواب آن را با پیامک بدهید. یا اینکه می توانید از گوشی ویندوزی خود به کمک برنامه ایکس باکس به عنوان یک دسته ایکس باکس استفاده کرده و به انجام بازی مشغول شوید.

برتری ویندوز ۱۰ موبایل بر اندروید ۶

حال نوبت شماست که بین دو پلتفورم موبایلی ویندوز و اندروید یکی را انتخاب کنید. نظر شما چیست؟ با توجه به مطلب قبلی در مورد برتری های اندروید کدام سیستم عامل را برتر می دانید؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.


Notice: compact(): Undefined variable: limits in /home2/aminkhsc/public_html/blog/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

Notice: compact(): Undefined variable: groupby in /home2/aminkhsc/public_html/blog/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 853

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *